Rolex Daytona horloges

2017年7月18日星期二

FP Journe: Whirlwind History

Het duurde een veel moed, misschien zelfs onbewust, aan François-Paul Journe om een ​​limited edition horloge waarvan het doel was om de 30ste verjaardag van zijn eerste creatie te vieren aan te pakken. De uitoefening van de herdenkingsmunt horloge is al moeilijk op zich. Maar wanneer het onderwerp van het eerbetoon in kwestie zit vol met symbolen als de tourbillon zakhorloge die meer dan 5 jaar van hard werken en een zeldzame persoonlijke investering die nodig kunnen zijn, de taak leek bijna onoverkomelijk .

De originele zakhorloge:


Voor tourbillon zakhorloge, dit is meer dan een eerste horloge voor François-Paul Journe. Het is niet alleen de expressie en de praktijk van zijn eigen ideeën, maar belichaamt ook zijn passie, zijn bewondering voor de grote namen in de horloge Ferdinand Berthoud, Abraham-Louis Breguet of Antide Janvier die zo beïnvloed door te werken in de restauratie atelier van zijn oom. Het is het resultaat van de uitgevoerde werkzaamheden dag en nacht, met geduld en vastberadenheid. Het is de demonstratie van zijn talent en het bewijs van zijn wil. We moeten niet vergeten dat François-Paul Journe is een van de weinige hedendaagse horlogemakers waren in staat om te creëren en ontwikkelen van grote merken met hun eigen naam. Met een jaarproductie van ongeveer 800/900 delen, productie FP Journe nu een speciale plaats in de horloge-segment. 


François-Paul Journe werd daarom geen recht op fout: de nieuwe horloge verjaardag moest een aanzienlijke voetafdruk achterlaten in de hedendaagse productie teleurstellend niet om deze verjaardag te maken en waardig event. De missie is volledig volbracht: Ik beschouw de Tourbillon horloge geschiedenis als een mijlpaal in de geschiedenis van de Manufacture. François-Paul Journe nam de uitdaging aan door het opstellen van een horloge dat zeer trouw aan de oorspronkelijke deel terwijl het hebben van zijn identiteit, zijn persoonlijkheid.


Het succes van de overgang van zakhorloge en polshorloge was de belangrijkste kwestie van de Tourbillon geschiedenis. Ondanks een andere context, een grootte veel meer bevatte natuurlijk wel, het gebeurt om een ​​groot aantal overeenkomsten te houden met zijn voorganger. Ik onderscheid drie belangrijke elementen die het respect voor de geest van het oorspronkelijke horloge te tonen:
  • de presentatie van de wijzerplaat
  • bicolor dubbele bodem behuizing
  • beweging Architectuur
De Dial Tourbillon History is een wonder van eenvoud en elegantie. Gemaakt van zilver draad met nummers en gegraveerde en gevuld diploma-uitreikingen, is het onderscheidt zich door zijn grote tweede hand die het gebied van de tijdweergave snijdt. Het eerbetoon aan de grote klassieke uurwerken manifesteert door middel van samenleven tussen de Romeinse cijfers dedicated uren en Arabische cijfers seconden, de Breguet handen en spoorwegen timer. De twee geblauwde schroeven aan weerszijden van de timer push mimicry met het gezicht van de zak te kijken naar een climax. En net als op de laatste, de belangrijkste timer lichter, niet meer bestaan ​​als de index wanneer het in de ruimte gewijd aan de tweede hand.


Er is echter een fundamenteel verschil: het recht markeringen op de wijzerplaat zijn niet hetzelfde. Ze meten de vorderingen van François-Paul Journe. In feite is de hele professionele leven, dat wordt samengevat in deze verandering. In 30 jaar, ging hij dat het een ambachtsman die werkzaam zijn in het atelier van de rue Verneuil "in Paris" zoals op de zakhorloge aan de baas van een grote fabriek, waarvan de slogan "invenit en fecit", zoals geschreven over de geschiedenis Tourbillon wijzerplaat is bekend bij verzamelaars over de hele wereld. Deze paar woorden die symboliseren wijzigen professionele uitzonderlijke bal.


De tourbillon geschiedenis van huisvesting een zeer groot vermogen met evenwichtige verhoudingen (40 mm tot 10 mm dik). Het is gemaakt met de originele materialen door het combineren van een van de belangrijkste orgaan in zilver met rose gouden bril. De dubbele bodem en middelste delen zijn zilveren guilloche hervatten redenen gelijk aan die van het zakhorloge. Ik moet toegeven dat ik was nogal omzichtig over het gebruik van een two-tone geval zelfs als het was te wijten aan de hand liggende redenen in het oorspronkelijke deel van trouw. Ik was zeer aangenaam verrast. Met guilloche geld, is het contrast tussen de twee materialen verminderd en rose goud verspreidt zijn warme reflecties op de gehele behuizing. Het verslag van de zaak is zowel zeer traditioneel in de interpretatie ervan, maar uiteindelijk ook erg origineel, omdat deze combinatie van materialen die niet is te zien in de hedendaagse uurwerken. Het was 30 jaar geleden, is het gebruik van het geld was in de eerste plaats leiden door de belangen van de economie. Huidige shows esthetisch voordeel vandaag nog!


De dubbele bodem opent en sluit soepel. Het ontwerp van de dubbele bodem is zeer succesvol omdat het scharnier is nauwelijks te onderscheiden en de dikte van het horloge wordt niet beïnvloed. Voor de rest vond ik de gebruikelijke vorm van de hoorns van behuizingen Journe: dankzij hun gebogen vorm, is het horloge ideaal gepositioneerd om de pols wat het comfort verbetert tijdens het dragen.

De beweging van het horloge:


Het hoogtepunt van de show is duidelijk achter de dubbele bodem. Net als in een geheime doos, wordt de beweging geleidelijk onthuld als het deksel stijgt. De beloning is aan dit kleine moeite, de 1412 kaliber, vooral in de context van deze beperkte serie ontwikkeld is gewoon magisch. Hij verwacht niet dat om een ​​beweging in overeenstemming met wat bieden de luxe horlogemerken vandaag met demonstratieve afwerking en complexe presentaties. Dat is het hele punt van de beweging Tourbillon geschiedenis: met zijn trouw aan die van de zakhorloge, zich in de invloed van de grote meesters van de achttiende eeuw een rijke, het heeft een unieke charme.


1412 kaliber, met de hand wond, is gemaakt van koper en goud korrel. Zijn presentatie van een schijnbare eenvoud benadrukken de belangrijkste kenmerken: de tourbillon, de twee vaten parallel geblauwde schroeven. De tourbillon, die een volledige rotatie in 60 seconden is voltooid, wordt gehouden door een prachtige brug, waarvan de twee uiteinden geschikt voor schroeven met een omvang zelden gezien. De ontsnapping wiel 15 tanden zichtbaar beneden terwijl de slinger 4 vlieggewichten (ik graag meer te zien) oscilleert met een frequentie van 3 Hz. Gezien de beperkingen van een polshorloge, blootstaan ​​aan meer abrupte en frequente reizen een zakhorloge, ontsnappen naar ontspanning originele shows werd vervangen door een uitlaatzijde anker. Dit is de belangrijkste technische wijziging ten opzichte van de originele shows en niet te vergeten de schroeven te verwijderen van het evenwicht dat het uiterlijk verandert.


De twee parallelle vaten nemen een groot deel van de bovenste zone. De bruggen zijn majestueuze met uiteinden die contrasteren met de gouden dominant. Ondanks de aanwezigheid van deze twee vaten wordt gangreserve beperkt tot 56 uur. François-Paul Journe heeft een stabieler gedrag ten koste van langere gangreserve die is uitstekend nieuws begunstigd.

Geblauwde schroeven uitdaging op het eerste gezicht. Naast hun gebruikelijke rol van de vaststelling, dat ze een grote bijdrage leveren aan de esthetische succes van de beweging. Ze breken de kleur uniformiteit en verbeteren van de bruggen. De 1412 klasse kenmerken van de schroeven ten minste drie verschillende maten en het is natuurlijk de 5 ruimste schroeven waarmee de grootste verrassing te verhogen. Zoals elk detail dat ongebruikelijk kan schijnen in de geschiedenis Tourbillon, ze materialiseren de vaste wil om de kenmerken van het zakhorloge respecteren. Deze schroeven hebben een uniek verhaal. Wanneer François-Paul Journe het oorspronkelijke deel van de 5 schroef gebouwd werd ook uitgebreid. Met het oog op een bepaalde esthetische harmonie te respecteren, nam hij de beslissing om de andere 4 uit te breiden! Dit is de reden waarom de zakhorloge heeft schroef van een dergelijke breedte. De Tourbillon geschiedenis dwingt mimicry aan "onvolkomenheden" van de eerste shows dupliceren.


Ik hou van deze beweging. Het is een intrigerende schoonheid, omdat we meer gewend zijn tegenwoordig een bijna minimalistische constructie te observeren. Toch is deze eenvoud laat ons toe om de strengheid van de afwerking en de bijzondere architectuur waarderen. De twee grote vaten aan de top, de Tourbillon regen in het onderste deel van het karakter bruggen, het bouwen gericht op efficiency, al deze gegevens doen me denken aan een beweging van George Daniels, enige vergelijking die wordt geleverd aan geest. Eigenlijk is de Tourbillon History doet me kijken Daniels uitgevoerd door Roger Smith. Ik vond een soortgelijke gemoedstoestand, wat dat betreft zowel het horloge van herkomst en het werk van de grote horlogemakers van het verleden. Maar deze keer, het horloge start en de finish shows zijn gemaakt door dezelfde persoon!


Ongetwijfeld de Whirlwind De geschiedenis is een grote shows van de afgelopen jaren. Door het herzien van zijn vroege jaren van horloge designer, François-Paul Journe vond al zijn inspiratie en zijn talent ten dienste van een stuk van grote charme. De belangrijkste originele zakhorloge kenmerken bepalen het unieke karakter van de herdenkingsmunt horloge, een klassieke zelden opgevoerd vandaag. De Tourbillon geschiedenis niet voldoet aan de criteria van de hedendaagse Haute Horlogerie dat we meestal observeren. Hij is in een andere dimensie, waar de vlam van horlogemakers die de geschiedenis hebben gemaakt in leven blijft.


De Tourbillon is de geschiedenis van de herfst van 2013 als onderdeel van een gelimiteerde oplage van 99 exemplaren afgezet tegen een prijs van 92.000 euro die ik passend vind, gezien de originaliteit en de kwaliteit van het horloge. Merk op dat 10 extra exemplaren, zwarte wijzerplaat, platina geval en beweging rose goud zal ook worden geproduceerd om de 10e verjaardag van de eerste Journe winkel te vieren. Een horloge zal beschikbaar zijn in de winkel, zijn de gelukkigen geselecteerd door middel van een willekeurige trekking in januari 2014.

Bedankt aan François-Paul Journe en het team van de boetiek in Parijs.

Vermogen: 
+ een wijzerplaat van een zeer hoge zuiverheid 
+ b tweekleurige zaak en de discretie van de scharnier 
+ een beweging waarvan de minimalistische benadrukt de architectuur en de afwerking Bekijk meer horloges replica en Rolex Daytona

没有评论:

发表评论